Tetovaný

Zatímco v Británii zuřivě probíhal vývoj coveru Války za bílého dne, kterému jsme se věnovali v minulém článku, Peter V. Brett se sešel s členy týmu Del Rey Books (US nakladatelství). Požádali ho, zda by byl ochoten americkou obálku knihy odlišit od té britské za předpokladu, že by ji také dělal Larry Rostant. Peter se sice divil, jak může změna coveru ovlivnit světovou marketingovou strategii knihy, pak mu ale došla jedna věc – vždyť se mu nabízí možnost mít dvě úžasné obálky Larryho Rostanta namísto jedné! Váhání bylo rázem pryč.

Když přemýšlel, jak by měl druhý cover vypadat, byl pevně přesvědčen, že stále chce na obálce Ineveru, avšak s jedním rozdílem. Britská verze ukazuje Ineveru jako nebezpečnou a nepoddajnou bojovnici. To je ale jen zlomek jejích schopností. Její skutečná moc spočívá v její schopnosti číst budoucnost ze svých magických kostek, a právě takto ji chtěl Peter V. Brett představit tentokrát. Del Rey Books se tato myšlenka zamlouvala a požádali Petera o seznam připomínek, které by měly být do coveru zakomponovány. Tady jsou některé z nich:

  • Alagai hora jsou mnohostěnné kostky (podobné jako ve hře Dungeons and Dragons a dalších RPG hrách), černé jako leštěný onyx a pokryté chranami.
  • Inevera poklekne na polštáře, třese kostkami v rukou, rozhodí je po zemi, a pak čte budoucnost podle vzorců, které vidí.
  • Můžeme udělat něco jako kostky zastavené ve vzduchu, jako kulky v Matrixu.
  • Oblečení a závoje by měly být velmi působivé, živé. Často je popisuji jako průsvitné a vlající kolem ní jako kouř. Její dlouhé husté černé vlasy by měly být hladké a svázané zlatem. Je příliš precizní, než aby je nechala volně rozpuštěny. Dokonce i rozevlátost jejích šatů je záměrná.
  • K tomu, aby její magie fungovala, potřebuje tmu, takže temné pozadí je nezbytné. Myslel jsem, že by to mohlo být něco ve stylu Pouštního Kopí, jen převráceně – pozadí by bylo velmi temné a její oblečení by vydávalo jasnou záři, která by upoutala pohled. Jediný zdroj světla by měly být zářící chrany na kostkách.
  • Měla by tam být nějaká místnost v barvách, které by byly shodné s oblečením postavy, a měly by kontrastovat s tmavým pozadím, přesto by ale místnost měla působit nějak tlumeně. Inevera mění oblečení každou chvíli, takže můžeme použít jakoukoliv barvu, mimo černé, bílé a šedé.
  • Kostky jsou ale jediným zdrojem světla, takže nejsilnější záře by měla být v oblasti jejích rukou a obličeje, a barvy jejího oblečení by se měly postupně tlumit s větší vzdáleností od kostek.

A ohromující výsledek Larryho Rostanta?
The-Daylight-War-Cover-ArtPeter V. Brett: „Můj kamarád Myke Cole (který také využívá covery Larryho Rostanta pro své UK knihy) o Larryho práci říká, že není nic tak úžasného, jako vytvářet si v hlavě své hrdiny, a pak se s nimi setkat tváří v tvář. Vím přesně, jak se cítí.“

Nezbývá než sdílet Peterovo nadšení z těchto neuvěřitelných coverů a těšit se na design coveru k Trůnu lebek. A co vy na to? Pište své názory do komentů.

Zde můžete najít webové stránky Larryho Rostanta a podívat se na další jeho tvorbu.

Rubrika: Novinky

Zanechat komentář